Teamlead Kundservice

Novare Executive Search

Vi söker en driven och engagerad ledare som vill vara med och utveckla vårt team för Kundservice & Kundregistrering. I denna roll får du en central funktion, både inom ditt team och i samarbete med andra avdelningar som Ekonomi, Returavdelningen och Sortiment & Avrop. Du kommer att arbeta strategiskt för att förbättra kundnöjdhet, effektivitet och skapa en motiverad arbetsgrupp och du gillar att kombinera en coachande roll med att samtidigt arbeta operativt med kundservice.

 

Teamets huvudfokus är att leverera en hög servicegrad till kunder och uppdragsgivare, samtidigt som vi stödjer den interna operationella verksamheten. Rollen kräver att du säkerställer att vi arbetar effektivt, med hög kvalité och med fokus på att supportera samtliga kunder, inklusive e-handelssegmentet, samt våra uppdragsgivare.

 

Ansvarsområden:

Planera och leda det dagliga arbetet inom kundservicegruppen, utöver att själv delta i det löpande kundtjänstarbetet.

Säkerställa att befintliga system och verktyg används effektivt samt utveckla teamets kompetens inom dessa verktyg.

Ansvara för dokumentation, såsom processbeskrivningar och gemensamma digitala arbetsrum kopplade till Kundservicegruppen.

I samarbete med den kommersiella chefen fastställa KPI:er och nyckeltal för kundservice samt löpande följa upp och analysera dessa tillsammans med gruppen

Föreslå och implementera åtgärder för att effektivisera och samordna arbetsprocesser.

Analysera behovet av att bredda och utveckla kunskapsnivån inom kundserviceteamet i takt med att våra arbetssätt och vår omvärld utvecklas.

Vara samordnare i utvecklingsprojekt som berör avdelningen.

 

Rollen är placerad i Brunna och rapporterar till den kommersiella chefen.

 

Kvalifikationer:

  • Minst 5 års erfarenhet i en liknande roll, gärna inom kundtjänst eller logistik.
  • Erfarenhet av att leda och coacha team, med fokus på individuell utveckling och motiverande arbetsledning.
  • Erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg och system kopplade till kundservice.
  • Eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi eller liknande område.
  • Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

 

Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett starkt fokus på att skapa en positiv kundupplevelse. Vi tror att du liksom vi ser de stora fördelarna av att inta en roll där du fördelar din arbetstid mellan att jobba i en coachande roll gentemot arbetsgruppen, med ett utvecklingsfokus på arbetssätt, gruppen och individerna, samtidigt som du själv arbetar operativt i den dagliga verksamheten tillsammans med teamet. Du är en lagspelare med förmågan att leda och inspirera ditt team mot gemensamma mål, samtidigt som du ser till att varje individ får det stöd och den coaching som behövs för att utvecklas. Med din analytiska och systematiska inställning har du lätt för att identifiera förbättringsområden och implementera lösningar som driver verksamheten framåt. Du är lösningsorienterad och tar dig an utmaningar med en positiv "can do"-attityd, där du ser förändring som en möjlighet att förbättra. Din förändringsbenägenhet och ditt starka driv gör att du kontinuerligt söker efter utvecklingsmöjligheter och bidrar med konstruktiva förbättringsförslag som höjer både teamets och företagets prestation.

 

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och bygga framtiden tillsammans med oss på SMD Logistics? I denna rekrytering samarbetar vi med Novare Executive search och om du har frågor om rollen kontaktar du Annika Wahlstedt annika.wahlstedt@novare.se alteranativt Ellinor Sledd ellinor.sledd@novare.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.

 

SMD Logistics AB

 

*” anger obligatoriska fält

Nuvarande arbete
Godkända filtyper: pdf, Max filstorlek: 4 MB.
Godkända filtyper: pdf, Max filstorlek: 4 MB.
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.