Kristin Högdahl till Novare Interim & Recruitment
Intervju • Nyhet
Den 7 januari 2020 anslöt Kristin Högdahl till Novare Interim & Recruitment i rollen som Head of Talent & Acquisition.
Kristin har jobbat med rekrytering och konsulttjänster i över tio år och har en bred erfarenhet av att jobba nära både kund, kandidat och konsult.
Kristins roll hos Novare Interim & Recruitment kommer att vara både operativ och strategisk. Hon kommer framförallt utveckla och effektivisera leveransprocessen och sätta strategier för att snabbt finna marknadens bästa specialister och matcha dessa med våra kunders behov.
Hej Kristin och grattis till din nya tjänst! Vad har du gjort innan?
– Tack! Jag kommer närmast från ett annat Novare-bolag, Novare Search & Selection, där jag var rekryteringskonsult. Dessförinnan jobbade jag på Proffice bland annat som bemanningschef, konsultchef och researcher.
Varför vill du arbeta med Talent & Acquisition?
– Jag har jobbat i bemannings- och rekryteringsbranschen i över tio år nu och älskar kombinationen av att hjälpa både kunder och kandidater. Sen gillar jag tempot, att en dag aldrig är den andra lik och att man får möjligheten att träffa så många spännande människor.
Varför har du valt att arbeta hos Novare Interim & Recruitment?
– Jag har haft förmånen att se Novare Interim & Recruitments resa på nära håll och är minst sagt imponerad. Det är ett team med otroligt mycket energi och vilja där alla jobbar tillsammans för att lösa våra kunders behov. Alla är hela tiden på tå och väldigt snabba! Vi har lyckats med att skapa fina samarbeten med spännande kunder och jag tror att det är tack vare att vi vågar vara personliga men också för att kunden känner av att vi verkligen är ett team som alla är lika engagerade för att hitta rätt person till dem. Det är också en förmån att få vara kvar inom Novaregruppen som är ett av Sveriges främsta humankapitalhus. Jag ser verkligen fram emot att få vara med och bidra med mina erfarenheter!