Kundservicechef till konfidentiell kund i Stockholm

Novare Executive Search

Vi söker en erfaren kundserviechef som kan i ett delat ledarskap ta ansvar för att optimera kundserviceteamet hos vår kund. Ditt uppdrag kommer att innefatta att fortsätta utveckla och följa upp KPIer och strukturer, samt coacha medarbetare för att säkerställa en förstklassig service till företagskunder. För närvarande jobbar man via telefon och webbportal och det finns en tydlig ambition om att framåt öka fokuset på webbportalen. Som kundservicechef leder du ett team om 12-13 personer. Det är en ung medarbetargrupp, och därmed en naturlig rörlighet i gruppen, och teamets arbete kretsar kring bland annat rådgivning och bokning av olika kompetenser. Din expertis kommer att vara avgörande för att säkerställa en smidig övergång och integration av denna nya kommunikationsväg.

I din roll som Kundservicechef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

  • Utveckla och implementera strukturer och processer
  • Analysera och utveckla arbetsflöden för att optimera kundnöjdheten
  • Sätta och följa upp KPIer
  • Coacha och stötta medarbetare i deras dagliga arbete
  • Säkerställa flöden i webbportalen

 

Placering för rollen är i Stockholm.

 

Om dig

 

För att lyckas i denna roll har du tidigare erfarenhet som kundtjänst/kundservicechef och vi ser gärna att du har varit med i uppdrag där förändring och förbättring har varit centralt. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med digitalisering och förändringsledning. Din bakgrund inkluderar ett framgångsrikt ledarskap där du coachat team för att uppnå höga resultat och kundnöjdhet.Vidare ser vi att du är en strukturerad och målinriktad person som är bra på att sätta upp och följa rutiner och KPIer. Du har en naturlig förmåga att inspirera och motivera ditt team och är duktig på att analysera och förbättra arbetsprocesser. Som person är du nyfiken, självgående och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i snabba och föränderliga miljöer där ingen dag är den andra lik. Du har en positiv och ödmjuk inställning med förmåga att skapa engagemang hos medarbetare och kollegor. Du har ett strategiskt och proaktivt mindset med god förmåga att skapa struktur, fatta beslut och hantera konflikter dessutom har du förståelse och intresse för att använda digitala verktyg. Du motiveras av och trivs med att arbeta i en roll som kräver både ett operativt och strategiskt mindset.

 

Välkommen med din ansökan!

 

Ansök via länken nedan senast den 18 augusti. Urval och intervjuer sker först efter semesterveckorna. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Har du frågor kring rollen är du varmt välkommen att kontakta Annika Wahlstedt, annika.wahlstedt@novare.se eller Ellinor Sledd, ellinor.sledd@novare.se

 

Konfidentiellt bolag

 

*” anger obligatoriska fält

Nuvarande arbete
Godkända filtyper: pdf, Max filstorlek: 4 MB.
Godkända filtyper: pdf, Max filstorlek: 4 MB.
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.