HR-Koordinator till SignUp Software

Interim and Recruitment

Stad

Stockholm

SignUp Software grundades 1999 och introducerade ExFlow 2003. Under åren har SignUp Software förtjänat ett starkt rykte inom Microsoft Dynamics-communityt för sina lösningar inom automatisering av finansiella processer. Lösningarna i ExFlows produktportfölj är byggda i Microsoft Dynamics 365 och använder Azure Services, speciellt designade för ”CFO:s kontor”. SignUp Software verkar för närvarande från Sverige (där det har sitt huvudkontor), Danmark, Norge, Nederländerna, Spanien, Storbritannien, USA, Kanada, Singapore och Australien, och har över 185 anställda och partnerskap med mer än 100 återförsäljare över hela världen. Globalt sett litar över 1 500 kunder på ExFlow för att förbättra sina finansiella processer i mer än 60 länder.

Är du en kommunikativ och noggrann person som trivs i en supporterande roll? Har du ett öga för detaljer och är skicklig på att strukturera och administrera flera uppgifter parallellt? Då kan detta vara rätt för dig! Vi på Novare Interim & Recruitment söker nu en HR-koordinator till SignUp Software.

Om rollen

I rollen som HR koordinator kommer du att arbeta brett med operativa HR-frågor. Dina arbetsuppgifter omfattar blanda annat administation och hantering av pensioner, tjänste- och personalbilar samt försäkringar. Du kommer också ansvara för personaladministration, vilket innefattar hantering av personal i våra system, rapportering och att ge support i generella frågor gällande anställningsvillkor. Andra områden som du kommer arbeta med är bland annat som support i rekrytering och arbetsmiljöfrågor. Du är ett naturligt stöd till HR och cheferna och medverkar i arbetet med att vidareutveckla och implementera gemensamma och välfungerande HR-processer. Du kommer att verka i en internationell miljö och rapportera till HR-chefen som är stationerad på Stockholmskontoret.

Vem vi söker

För att lyckas i rollen är du administrativt skicklig, både vad gäller tempo och kvalitet i ditt arbete. Du har förmågan att snabbt anpassa dig till olika situationer och upplevs alltid som öppen och tillgänglig i mötet med kollegor och chefer. Du är ödmjuk, hjälpsam, diplomatisk och effektiv i ditt tillvägagångssätt.

Kvalifikationer

  • Erfarenhet av arbete i en HR-administrativ roll eller motsvarande administrativ tjänst
  • Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta självständigt
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Mycket god IT & systemvana

Övrig information

Start: Omgående, senast i mitten av augusti
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm, Solna

Är du intresserad av att få veta mer? Skicka in din ansökan redan idag!

SignUp Software samarbetar i denna rekrytering med Novare Interim & Recruitment. Vi genomför urval och intervjuer löpande, vilket innebär att vi uppskattar din ansökan så snart som möjligt. Observera att enligt GDPR-riktlinjer tar vi inte emot ansökningar via e-post. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Kristin Högdahl på kristin.hogdahl@novare.se eller Louise Eriksson Hellstrand på louise.eriksson-hellstrand@novare.se. Varmt välkommen med din ansökan!