HR Business Partner till Synoptik & Smarteyes

Har du erfarenhet av att leda och implementera organisatoriska utvecklingsprojekt inom HR? Brinner du för att arbeta affärsnära och stötta chefer i att utveckla sina team? Vill du vara en del av en organisation där HR spelar en central roll i verksamhetens framgång? Då kan detta vara rätt roll för dig!
Om oss
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av samma familj i världsledande EssilorLuxottica. Med drygt 18 000 butiker, varav 220 i Sverige, är vi en del av en internationell koncern med design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon från några av de mest välkända varumärkena så som Ray-Ban och Oakley. Nu söker vårt HR-team en HR Business Partner som kommer stötta brett men med fokus på Smarteyes.
Om rollen
I rollen som HR Business Partner blir du en viktig del av vårt HR-team och får möjlighet att arbeta både med Synoptik och Smarteyes. Här samarbetar du nära våra regionchefer och butikschefer för att driva förändring och tillväxt — både ur ett strategiskt och operativt perspektiv. Du är en naturlig partner till säljledningen och ingår i ett HR-team som idag består av sju engagerade kollegor. Tillsammans arbetar ni brett med hela HR-cykeln, där du leder utvecklingsprojekt och ansvarar för utvalda processer för båda varumärkena. Din placering blir på vårt huvudkontor i Kista, där du sitter tillsammans med våra olika avdelningsfunktioner och den svenska ledningsgruppen.
Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter:
- Vara ett strategiskt och operativt stöd till chefer och ledare i organisationen
- Driva och implementera HR-projekt och initiativ för att stärka organisationens förmåga
- Stötta chefer i förändringsledning, medarbetarengagemang och kompetensutveckling
- Analysera och föreslå förbättringar inom organisationsdesign och struktur
Vem vi söker
För att lyckas i denna roll har du starka projektledningsfärdigheter och bred erfarenhet av att driva HR-relaterade projekt i en organisation. Du har goda kommunikationsfärdigheter och förmågan att engagera, påverka och coacha intressenter, kollegor och chefer. Du trivs i en dynamisk miljö och förstår vikten av kvalitet och noggrannhet. Du har också stark affärsförståelse samt ett strategiskt och analytiskt tankesätt.
Vi ser att du har en utbildning inom HR eller motsvarande och fem års erfarenhet av en bred HRBP-roll, med fördel inom detaljhandeln eller annan personalintensiv verksamhet. Du är trygg och självgående i HR-årets olika processer, i synnerhet inom det arbetsrättsliga området. Du behärskar engelska både i skrift och tal. Du har såklart officepaketet med dig och har en fallenhet för att sätta in dig i nya system.
Här börjar din nästa utmaning
Hos oss blir du en del av ett internationellt team med närmare 200 000 medarbetare världen över. Vi är en organisation med starkt driv och framåtanda — här är det högt i tak och möjligheterna till utveckling stora, både lokalt och internationellt.
Vi tror att du trivs i en dynamisk vardag, där ingen dag är den andra lik. Du uppskattar omväxlande arbetsuppgifter och gillar att arbeta i en miljö där det händer mycket. För oss är din personlighet minst lika viktig som din erfarenhet. Vi söker dig som är nyfiken, prestigelös och som ser möjligheter snarare än problem. Du har lätt för att skapa relationer och trivs med många kontaktytor. Du samarbetar gärna över avdelningsgränser och får energi av att ha flera spännande projekt på gång samtidigt.
Känner du igen dig? Då ser vi fram emot att få ta del av din ansökan!
Tjänsten är en visstidsanställning på 1 år och vi ser gärna att du kan påbörja din introduktion så snart som möjligt, självklart tar vi hänsyn till eventuell uppsägningstid. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
I den här rekryteringen samarbetar Synoptik med Novare Interim & Recruitment. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Annika Domeij eller Louise Eriksson Hellstrand. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Varmt välkommen med din ansökan!