Rikshem avser att fortsätta att växa och ska därför rekrytera en senior affärsutvecklare. För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en gedigen erfarenhet av att bedöma och självständigt genomföra fastighetstransaktioner och affärsöverenskommelser, både öppna processer och genom identifiering av affärer som inte finns öppet på marknaden. I rollen ingår även att genomföra mer komplexa affärsupplägg såsom JV, samverkansavtal och uppköp/bolagsförvärv. En senior affärsutvecklare förväntas även vara med och skapa och utvärdera möjligheter utanför bolagets etablerade affärsverksamhet samt kontinuerligt tillse att bolaget är känt hos olika beslutsfattare.
Rätt kandidat förväntas ta en senior roll och bidra till den fortsatta utvecklingen av bolagets affärsutvecklings- och transaktionsverksamhet. Rikshem söker en individ med stark personlig drivkraft och en god strategisk förmåga.
Ansvar
- Ansvar för att på central nivå driva arbetet med att identifiera potentiella affärer inom bolaget.
- Ansvar för att hantera mer komplexa transaktionsstrukturer såsom JV, bolagsförvärv/M&A
- Ansvar för identifiering av att affärer ligger i linje med den övergripande affärsstrategin och visionen.
Arbetsuppgifter
- Identifiering och skapande av affärsmöjligheter
- Ansvara för processen och förhandlingen i mer komplexa affärsupplägg
- Aktivt bearbeta och utöka kontaktnätverket för att skapa affärsmöjligheter för Rikshem
- Aktivt samla in och inom bolaget delge information, via nätverkande, som påvisar marknadsläge och kommande marknadsutveckling kopplat till makroscenarier och ageranden på transaktionsmarknaden ”omvärldsbevakning”.
Kravprofil
Bakgrund och erfarenheter
- Relevant akademisk examen, t ex civilingenjör och/eller civilekonom
- Rätt kandidat har sannolikt mer än 8 års erfarenhet från att arbeta med och genomföra fastighetstransaktioner. Det är en fördel om personen har arbetat på såväl ägar- som rådgivarsidan, dock inget krav.
- Erfarenhet av att bedöma affärsupplägg – utvärdera vad som är värt att gå vidare med och inte
- Rätt kandidat har ett relevant kontaktnät i fastighetsbranschens olika aktörer
- Förmåga och erfarenhet av att bearbeta marknaden och skapa egna affärer – både genom konsulter och off market
- God förhandlingsvana
Personliga egenskaper
- Affärs- och verksamhetsdriv
- Strategisk, förmåga att se den långsiktiga utvecklingen av verksamheten och kan bedöma affärsmässiga situationer.
- Social kompetens och ha förmåga att uppnå förtroende på alla nivåer
- Kreativitet, nytänkande som kan omsättas i praktiken till resultat
- Prestigelös
Varför Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden DNA – Drivande, Närvarande, Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter att få utvecklas och utveckla för dig som har drivkraft och engagemang. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.
Ansök så snart som möjligt då vi behandlar ansökningar löpande och rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.