Produktägare

Novare Executive Search

CIKO är en omställningsorganisation som bildades 2019 av arbetsgivarföreningen Fremia och LO. CIKO verkställer Omställningsavtalen Fremia – LO som omfattar möjligheten till stöd genom omställnings – och vägledningsinsatser samt ekonomisk ersättning. Det betyder att vi stöttar medarbetare från en mängd branscher bland annat fastighet, städ, personlig assistans, vård och omsorg, handel och förskolor att hitta sin plats på arbetsmarknaden.

 

Omställningsavtalen berör ca 3300 företag med 120 000 anställda (både tjänstemän och arbetare) och är framtagna för att ge stöd på vägen till ett nytt arbete för anställda som är uppsagda på grund av arbetsbrist eller ohälsa samt även vägledning inför studier under anställning.

CIKO stöttar och vägleder arbetsgivare som av olika anledningar sagt upp personal, att hitta lösningar som hjälper anställda att hitta ett nytt jobb. CIKO arbetar med studie- och yrkesvägledning och som registrerad omställningsorganisation upprättar CIKO även yttranden angående omställningsstudiestöd till CSN.

 

En väl fungerande kompetensförsörjning är avgörande för näringslivets konkurrenskraft och för medarbetarnas utveckling och trygghet. För att omställningen på arbetsmarknaden ska fungera måste det finnas förutsättningar för ett livslångt lärande och karriärväxling. Genom att ge yrkes- och studievägledning till anställda vill CIKO hjälpa till så att alla kan hitta sin plats på arbetsmarknaden.

Vi kallar det för omställning med engagemang.

 

Om rollen

Vi söker en mångsidig och erfaren individ som kan ta sig an en hybridroll som Produktägare. Du kommer att spela en central roll i vårt team genom att säkerställa att våra produkter uppfyller kundens krav och håller hög kvalitet, samtidigt som du driver utvecklingsprocessen framåt enligt den agila metoden.

 

Då CIKO är en mindre organisation kräver denna roll mer än en klassisk produktägarroll. Du har förmågan att hantera olika ansvarsområden och kan bära flera hattar samtidigt. Detta innebär att du inte bara kommer att definiera och prioritera produktkrav, utan också direkt involveras i kravhantering, testning och systemansvar. Flexibilitet, anpassningsförmåga och en bred kompetens är avgörande för att lyckas i denna roll.

 

Ansvarsområden:

  • Definiera och kommunicera produktvisionen och strategin till teamet och intressenter.
  • Skapa och underhålla produktbackloggen, prioritera funktioner och förbättringar baserat på affärsvärde.
  • Samarbeta med utvecklingsteamet för att säkerställa att krav är tydliga och genomförbara.
  • Leda agila ceremonier såsom sprintplanering, dagliga stand-ups och retrospektiv.
  • Identifiera och dokumentera affärskrav och översätta dem till tekniska specifikationer.
  • Utföra gap- och behovsanalys för att säkerställa att alla krav är identifierade och förstådda.
  • Arbeta nära intressenter för att samla in och förtydliga krav och förväntningar.
  • Genomföra användartester, rapportera och följa upp buggar och problem.

 

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en agil utvecklingsmiljö och har starka färdigheter inom kravhantering och dokumentation. Du kan arbeta både operativt och taktiskt med planering och beslut och har utmärkta kommunikations och samarbetsförmågor.

Vi tror att du har minst 3 års erfarenhet i en liknande roll inom produktägande, kravhantering, testning med en kandidatexamen inom datavetenskap, informationsteknologi eller relaterat område, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är van att använda agila verktyg som Jira, Confluence, DevOps eller liknande och har erfarenhet av både manuell och automatiserad testning.

 

Personliga egenskaper:

  • Proaktiv och lösningsorienterad.
  • Förmåga att hantera flera roller och ansvar samtidigt.
  • Strukturerad och noggrann.
  • God förmåga att arbeta både självständigt och i team.
  • Stark vilja att kontinuerligt lära och utvecklas.

 

Vi erbjuderHos oss får du verka i en samhällsnyttig organisation som har en viktig roll på den svenska arbetsmarknaden. Vi erbjuder goda anställningsvillkor, förmåner och ett arbete som präglas av frihet under ansvar. Vi finns i trevliga lokaler centralt i Stockholm. Tjänsten omfattar heltid med tillträde snarast möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Denna roll är en unik möjlighet för en driven och mångsidig individ att spela en nyckelroll i vår organisations framgång.

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan!

Skicka din ansökan så snart som möjligt, intervjuer kommer att ske i augusti och har du frågor om rollen kontakta Mitra Frost på Novare, mitra.frost@novare.se

 

 

CIKO

CIKO är en omställningsorganisation som bildades 2019 av arbetsgivarföreningen Fremia och LO. CIKO verkställer Omställningsavtalen Fremia - LO som omfattar möjligheten till stöd genom omställnings - och vägledningsinsatser samt ekonomisk ersättning. Det betyder att vi stöttar medarbetare från en mängd branscher bland annat fastighet, städ, personlig assistans, vård och omsorg, handel och förskolor att hitta sin plats på arbetsmarknaden.

 

*” anger obligatoriska fält

Nuvarande arbete
Godkända filtyper: pdf, Max filstorlek: 4 MB.
Godkända filtyper: pdf, Max filstorlek: 4 MB.
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.