Gottebiten en Gros AB är idag den största gränshandelsaktören inom konfektyr, drycker och tobak med ett 30-tal butiker i bland annat Strömstad, Charlottenberg, Töcksfors, Haparanda och Uddevalla. Gottebiten ingår i koncernen Orvelin Group Holding AB som är verksam inom tre huvudsakliga områden: handel, fastigheter och investeringar.
Vi söker nu vår nästa inköps- och försäljningschef.
Som inköps- och försäljningschef kommer du att leda den strategiska planeringen och genomförandet av inköps- och försäljningsstrategierna för att säkra ett attraktivt och lönsamt produktutbud. Du ansvarar ytterst för våra leverantörer, att bygga starka relationer och hantera framgångsrika förhandlingar gällande priser, villkor och avtal.
I vårt sortiment i dag har vi ca 4000 artiklar och i uppdraget ingår att aktivt utveckla utbudet. Du arbetar med marknadsanalyser för att hela tiden ha örat mot rälsen och ha god insikt i konkurrenssituationen för att tillgodose våra kunders behov och identifiera tillväxtmöjligheter. Försäljningsarbetet är fokuserat i våra butiker och du säkerställer en lönsam och växande affär. Du och ditt team arbetar nära vårt supply chain team för att på ett övergripande sätt säkerställa en effektiv end-to-end process.
I rollen som inköps- och försäljningschef sitter du med i ledningsgruppen, leder ett team om 6 personer och rapporterar till Vice VD. Du utgår ifrån vårt huvudkontor i Strömstad kommun.
Arbetsuppgifter
- Utveckla och implementera leverantörssamarbeten
- Driva och leda arbetet med sortiment, prissättning och butikskoncept
- Driva försäljningsarbetet i våra butiker och via identifierade kanaler, kampanjer och processer
- Leda och driva teamet
- Omvärldsbevakning och konkurrensanalys
För att lyckas i tjänsten
För att du ska lyckas och trivas hos oss behöver du vara en prestigelös lagspelare med god kommunikationsförmåga och ett affärsmässigt tänk. En analytisk förmåga för att på ett strukturerat sätt kunna hantera en större mängd data och att på sikt kunna bidra med idéer till att utveckla verksamheten är också viktiga egenskaper för oss. Du brinner för att göra bra affärer och att bygga starka relationer med våra leverantörer och kunder, både nya och gamla. Du har en förmåga att på ett coachande och inspirerande sätt leda dina medarbetare och agera som förebild. Du finns nära men ger och tillåter ansvar och eget ägandeskap för dina medarbetare, för att de ska nå sin fulla potential.
Kvalifikationer
- Dokumenterad erfarenhet av att leda ett inköpsarbete och omsätta det till lönsamma affärer
- Senior ledare med gedigen erfarenhet av budget- och personalansvar samt att leda och utveckla team
- Högskoleutbildning inom relevant område eller YH-utbildning med arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- God kunskap i MS Office-programmen, särskilt Excel
- Erfarenhet av retail eller dagligvaruhandel.
- Meriterande med erfarenhet från gränshandel
Varmt välkommen med din ansökan. I den här rekryteringen samarbetar vi med Novare, vid frågor vänligen kontakta Ellinor Sledd, ellinor.sledd@novare.se eller Annika Wahlstedt, annika.wahlstedt@novare.se.
Urval och intervjuer sker löpande. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail.