Feelgood befinner sig i ett expansivt skede och har som vision att ha Sveriges friskaste kunder. Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat kännetecknar företagets kultur och arbetsgemenskap. Företaget har en stabil lönsamhet och stark tillväxt. Feelgood är ett innovativt bolag och har som mål att fortsätta växa och ta nya marknadsandelar.
Vill du bli en del av ett framgångsrikt team i ett välkänt företag med gott renommé?
Som försäljningschef i Region Syd leder du ett team om 6 säljare som har gedigen erfarenhet och kunskap inom företagshälsa. Till detta har du och teamet en portfölj av tjänster som ser till att stärka kundens resultat på sikt. Arbetet kretsar främst kring bearbetning av befintliga kunder och vid nykundsbearbetning samarbetar ni med bolagets nykundsteam. Kundbasen består av såväl offentliga som privata bolag.
Du är med och säkerställer att teamets insatser skapar önskad nytta och effekt på resultatet med fokus på omsättning och marginal men även i form av nöjda kunder. Du är en person som coachar teamet till att våga vara nytänkande och utmana kunderna framåt. För att lyckas i rollen behöver du vara en närvarande och tydlig ledare.
Region sträcker sig över Skåne och Blekinge och som försäljningschefen ingår du i regionledningsgruppen och rapporterar till regionchef Maria Holmgren med placering på någon av regionens enheter. Resor runt om i regionen förekommer ofta.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Aktivt leda, supportera och coacha säljteamet på 6 personer
- Tillsammans med teamet utmana och utveckla affärsrelationer med strategiska kunder
- Sätta upp och säkra ett tvärfunktionellt samarbete med operations för att skapa lönsamhet
- Utveckla och arbeta med den strategiska affärsplanen för Feelgood och Region Syd
- Driva ett effektivt anbudsarbete i regionen
- Ansvar för ett antal större kunder
- Tillsammans med övrig organisation driva ett aktivt nyförsäljningsarbete
Vem är du?
Vi söker dig som är energirik, prestigelös och har lätt för att skapa relationer med alla typer av människor. Du har ett kommersiellt sinne och ser var nedlagd tid ger bäst resultat. Du stimuleras av att identifiera komplexa behov hos kund samt matchar och skapar lösningar för dessa utifrån den kapacitet som finns internt. Du vill vara med och skapa processer, organisation och kultur och din framgång drivs av ett genuint lagarbete. Du drivs av resultat och gillar att sälja och att se medarbetare och kollegor att växa!
Det är meriterande om du har en akademisk bakgrund gärna inom marknad/försäljning och/eller ekonomi. Du har flerårig erfarenhet av och brinner för att leda och utveckla medarbetare i en försäljningsorganisation. Vi ser gärna att du har verkat och lett team under förändringsresor och varit en aktiv ledare under integrationsprocesser.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Wahlstedt på annika.wahlstedt@novare.se eller Ellinor Sledd på ellinor.sledd@novare.se. Urval sker löpande så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt.
Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.