Kvalitetsutvecklare till Ambea

Stad
Stockholm
Vill du vara med och påverka och förbättra kvaliteten inom omsorgen? Trivs du i att arbeta systematiskt med kvalitetsarbete och tillsyner i syfte att förbättra och utveckla kvaliteten? Ambea söker nu en kvalitetsutvecklare till den centrala kvalitetsutvecklingsavdelningen – en nyckelroll i att fortsätta ta kvaliteten till nästa nivå.
Om bolaget
Ambea är Skandinaviens kunskapsledande omsorgsföretag med cirka 31 000 medarbetare. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea har drygt 950 enheter i Sverige, Norge och Danmark. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget.
Om Rollen
Som Kvalitetsutvecklare spelar du en central roll i att utveckla och säkerställa hög kvalitet genom ett systematisk arbete. Du arbetar proaktivt med analyser, identifierar förbättringsområden och tar fram konkreta lösningar som stärker verksamheten. En viktig del av uppdraget är att bidra till en enhetlig och effektiv kvalitetsstyrning, samtidigt som du är lyhörd för de behov och utmaningar som finns. Du samarbetar med övriga nordiska länder som också ingår i teamet för central kvalitetsutveckling. Tjänsten innefattar resor inom Sverige, och resor till Norge och Danmark kan förekomma.
I denna roll får du möjlighet att påverka på både strategisk och operativ nivå. Du har en helhetssyn på verksamheten och säkerställer att kvalitetsarbetet kopplas till övergripande mål och affärsutveckling. Arbetet kräver förmåga att navigera i en komplex organisation med många kontaktytor, där du samverkar med verksamhetschefer, kvalitetsansvariga och andra nyckelfunktioner för att driva utveckling framåt. Du rapporterar till chef för central kvalitetsutveckling.
Ansvarsområden
- Strukturerat hantera tillsyner
- Hantera Styrdokument
- God förmåga att formulera dig i skrift
- Fortsätta utveckla Ambeas övergripande kvalitetsarbete
- Analysera både siffror och skriftlig information och sammanställa rapporter och analyser utifrån avvikelser
- Vana att jobba i olika system
- Fortsätta att driva utveckling av kvalitetsledningssystem och arbetssätt samt hur kvalitetsarbetet kan skapa ännu mer värde för våra omsorgstagare
- Förmåga att självständigt driva projekt
Vem vi söker
För att lyckas i rollen ser vi att du är en initiativrik person med god förståelse för verksamhetens helhet. Du är proaktiv, analytisk och van vid att självständigt identifiera förbättringsområden samt driva frågor från analys till genomförande. Vi söker dig som vill göra skillnad och känner dig trygg i att utmana och ifrågasätta befintliga arbetssätt, samtidigt som du är lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Du är prestigelös och du trivs i en dynamisk organisation med många kontaktytor och har förmågan att bygga förtroendefulla relationer.
Kvalifikationer
- Universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område, Sjuksköterskeexamen, Socionom eller annan legitimerad personal
- Tidigare erfarenhet av kvalitetsarbete, gärna inom vård och omsorg
- Brinner och har intresse för kvalitetsfrågor
- Tidigare erfarenhet av antingen en chefsroll, verksamhetstödjande eller administrativ roll
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Erfarenhet av förbättringsarbete i en större organisation med många gränssnitt
Ansökan
Ambea samarbetar i denna rekrytering med Novare Interim & Recruitment. Vi genomför urval och intervjuer löpande, vilket innebär att vi uppskattar din ansökan så snart som möjligt. Observera att enligt GDPR-riktlinjer tar vi inte emot ansökningar via e-post. För frågor, vänligen kontakta Elin Hansen på elin.hansen@novare.se
Varmt välkommen med din ansökan!