HR Generalist till Toyota Financial Services

Stad
Stockholm
Söker du nya utmaningar inom HR? Är du en strukturerad och serviceinriktad person som vill vara en del av ett engagerat team och arbeta nära kärnverksamheten så är det här rollen för dig! Vi söker dig som trivs i en administrativ och stödjande roll samt har ett stort intresse för att arbeta brett inom HR-området, i en organisation där du får stora möjligheter att utvecklas och ta ansvar.
Om Toyota Financial Services
Toyota Financial Services (TFS) är ett helägt dotterbolag till Toyota Motor Corporation, en av världens största biltillverkare. TFS verkar för att erbjuda hållbara finansiella tjänster som förenklar och förbättrar livet för såväl Toyota-kunder som alla andra.
TFS grundades 1983 och tillhandahåller finansierings-, leasing- och försäkringstjänster till Toyota-kunder och återförsäljare i över 40 länder och regioner över hela världen och är idag ett av världens främsta finansbolag för fordon. I Sverige grundades verksamheten år 2000 som en filial till Toyota Kreditbank i Tyskland.
Den här rollen är placerad på Toyotas moderna och nyrenoverade kontor i Sundbyberg/Rissne.
Om rollen
Vi söker en HR Generalist till ett vikariat på 1,5 år, med start i augusti 2025. Du blir en viktig del av vårt nära sammansvetsade HR-team och arbetar operativt med HR-frågor inom hela HR-cykeln. Rollen har ett särskilt fokus på administration, rekryteringsstöd och systemhantering och passar dig som gillar att ha koll på detaljer, men också ser värdet i att skapa struktur och driva förbättringar i vardagen. Hos oss får du arbeta hands-on med varierande uppgifter i en organisation där det händer mycket. Du får också möjlighet att vara med och forma rutiner, arbetssätt och bidra till en fortsatt utveckling av vår HR-funktion.
I rollen som HR Generalist spelar du en viktig roll i att ge professionellt stöd till våra chefer och medarbetare. Tillsammans med teamet säkerställer du att våra processer fungerar effektivt och att vi har koll på både detaljerna och helheten. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
- Onboarding & offboarding
- Systemhantering och uppdateringar i vårt HR-system, inklusive rapportering av KPI:er och HR-statistik
- Löpande support till chefer och medarbetare i olika personalrelaterade frågor
- Kvalitetssäkring och underhåll av data i våra system (FlexHRM och Teamtailor)
- Säkerställande av att HR-administrationen följer lagar, policys och interna riktlinjer
- Hantering av anställningsavtal och andra transaktionella HR-processer
För att lyckas i rollen
För att trivas i rollen krävs ett genuint intresse för administrativa uppgifter och en uppskattning för struktur och ordning i vardagen. Noggrannhet, lösningsfokus och en stark känsla för service är viktiga egenskaper i det dagliga arbetet, liksom en förmåga att arbeta självständigt och samtidigt uppskatta nära samarbete. Vi tror att man kommer långt med en öppen inställning, vilja att hjälpa till där det behövs och trygghet i att ta initiativ. Rollen innebär att hantera både planerade och ad hoc-uppgifter, vilket kräver en praktisk inställning och en vilja att få saker att hända.
Vår kultur bygger på The Toyota Way, där värderingar som ständig förbättring, respekt, ansvar och lagarbete genomsyrar allt vi gör. Det innebär att varje medarbetare förväntas bidra till förbättringar, våga ifrågasätta och ta ansvar för att saker blir rätt genom att se fel som möjligheter att lära och utvecklas. Här uppmuntras initiativ, samarbete och mod.
Kvalifikationer
- Akademisk examen inom HR eller motsvarande.
- Erfarenhet av administrativt HR-arbete.
- God systemvana och erfarenhet av att ha arbetat i system
- Goda kunskaper i det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift.
Övrig information
- Start: omgående, med hänsyn till uppsägningstid
- Omfattning: Visstidsanställning hos Toyota Financial Services till och med våren 2027
- Placering: Sundbyberg, Rissne, tillämpar hybrid modell.
Känner du igen dig? Då ser vi fram emot att få in din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar Toyota Financial Services med Novare Interim & Recruitment. För att processen ska bli så smidig och rättvis som möjligt ber vi dig vänligen att rikta alla frågor och skicka in din ansökan via Novare. Vi ber dig att inte kontakta företaget direkt – stort tack för din förståelse! Som en del av rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll att genomföras innan anställning. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Louise Eriksson Hellstrand, louise.eriksson-hellstrand@novare.
Varmt välkommen med din ansökan!