Executive Assistant/Office Manager till Private Equity-bolag

Stad
Stockholm
Är du en positiv, prestigelös och lösningsorienterad person som trivs i ett högt tempo och drivs av att skapa ordning och struktur? Nu söker vi en Executive Assistant/Office Manager till ett Private Equity-bolag i centrala Stockholm.
Om rollen
Novare Interim & Recruitment söker nu en erfaren Executive Assistant/Office Manager till ett snabbväxande Private Equity-bolag med högt driv och stark kultur. Du kommer att ha en nyckelroll i att stötta VD och säkerställa att det dagliga kontorsflödet fungerar smidigt. Arbetet präglas av variation, högt tempo och många kontaktytor – både internt och externt. Rollen är placerad på kontoret (on site) i centrala Stockholm.
Självständighet, initiativförmåga och ett öga för både detaljer och helhet är viktiga egenskaper för att trivas och lyckas.
Dina främsta arbetsuppgifter kan sammanfattas enligt nedan:
- Proaktivt stöd till VD – bland annat kalenderhantering, resebokningar och andra ärenden kopplade till dennes vardag, med förmåga att snabbt kunna omprioritera vid behov.
- Planera och säkerställa att kontoret fungerar enligt behov.
- Välkomna besökare och förbereda inför möten.
- Skapa trivsel och gemenskap genom aktiviteter och initiativ på kontoret.
- Administrativt stöd i form av utskrifter, mötesbokningar, kontorsinköp, informationsutskick, kvittoredovisning och posthantering.
För att lyckas i rollen är du en trygg person med hög integritet som trivs i ett högt tempo och snabbt kan växla mellan olika typer av arbetsuppgifter. Du är lösningsfokuserad, serviceinriktad och har förmågan att skapa struktur även när det är mycket att göra. Vidare är du van vid att arbeta nära företagets CFO och trivs i en kultur där alla hjälps åt och tar ansvar.
Vi ser det som ett krav att du har:
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll, gärna som VD-assistent. Erfarenhet som Office Manager är meriterande.
• Goda kunskaper i Microsoft Office.
• Flytande svenska och mycket goda kunskaper i engelska.
• God planerings- och organisationsförmåga.
• God servicemedvetenhet och anpassningsbarhet.
Övrig information
Start: Juni 2025
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Placering: Centrala Stockholm (on site)
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, så vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt. Observera att enligt GDPR-riktlinjer tar vi inte emot ansökningar via e-post. För frågor, vänligen kontakta Leila Madamga på leila.madamga@novare.se.