Vi är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av. I en bransch där den logistikansvariges roll blir allt mer komplex och ensam, är vi en stöttande partner. Med vårt tekniska kunnande och erfarenhet, inte minst inom Automatisering, lovar vi att hjälpa ditt företag att upptäcka fel och misstag i logistikkedjan – innan de sker. Pokayoke, som betyder just ”felsäkra”, innebär att våra specialister hjälper företag att upptäcka misstag och fel i hela logistikhanteringen innan de sker. Som en strategisk partner, och inte endast leverantör, blir vi en stöttepelare för hela bolaget – oavsett om det gäller att utveckla en långsiktig strategi för Styrelsen eller att hjälpa Teamleadern med att tillsätta och leda sin personal.
Pokayoke har starka år bakom sig och fortsätter att satsa på sin tillväxt. Med närvaro i Stockholm, Jönköping, Borås, Göteborg och Eskilstuna, letar vi nu efter dig som vill vara med och driva utvecklingen och etablera ett nytt kontor i region Syd med starkt fokus på affärsutveckling.
Om rollen
Vi expanderar vidare och har under året initierat vår verksamhet i Skåne. Vi strävar efter att bli ännu mer framgångsrika och förstärka vår närvaro i regionen. Därför letar vi efter en Area Manager vars huvuduppdrag är att växa och utveckla verksamheten i region Syd. Din första uppgift blir att aktivt driva och utveckla våra befintliga kundrelationer genom att initiera, implementera och etablera samarbeten och affärer. Din roll innebär en nyckelposition där du proaktivt planerar, utvecklar och organiserar effektiva lösningar och erbjudanden för våra kunder. Dessutom kommer du att ha en central roll i att identifiera, utforska och etablera relationer med potentiella nya kunder.
I rollen som Area Manager ansvarar du för att bygga upp ditt team och initialt rekrytera en Operations Manager, som tar hand om rekrytering och ledning av konsulterna. Vi har en väldefinierad struktur och erfarna kollegor som stöttar dig både under etableringsfasen och i det löpande arbetet. Därtill kommer dina främsta ansvarsområden att vara:
- Skapa och upprätthålla starka relationer med både kunder och kandidater.
- Utveckla och implementera strategier för affärsutveckling och tillväxt.
- Analysera och rapportera nyckeltal för att förbättra prestanda och lönsamhet.
- Ledarskap och motivation av teamet för att nå uppsatta mål och resultat.
För att lyckas i rollen
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet från bemanningsbranschen och/eller en gedigen förståelse för logistik. Det är troligt att du innehar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, management, logistik eller motsvarande område. Du är även en god ledare som har en förmåga att bygga team. Din tidigare erfarenhet av att aktivt utveckla och förvalta kundrelationer, samtidigt som du har drivit försäljningsinitiativ, är en avgörande faktor för denna position. Att kunna skapa och upprätthålla starka band med våra kunder är av yttersta vikt.
Självledarskap är en essentiell egenskap i denna roll. Att kunna arbeta självständigt, fatta beslut under tryck och initiera affärsaktiviteter är avgörande. Din förmåga att motivera och leda teamet mot uppsatta mål och resultat är också av stor betydelse. Vi söker dig som brinner för att driva affär och som trivs i en dynamisk miljö. Körkort är ett krav i denna position.
Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.
Arbetsgivare: Pokayoke
Stationering: Skåneregionen, t.ex. Helsingborg, Landskrona eller Malmö.
Intresserad?
Om detta låter som rätt utmaning för dig, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! I denna rekrytering samarbetar Pokayoke med Novare Interim & Recruitment. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare, Louise Eriksson Hellstrand eller Kristin Högdahl.
Varmt välkommen med din ansökan!