Rusta har drygt 3 500 medarbetare i våra varuhus, lager och kontor i Norden och Asien. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som ända sedan starten 1986 vågat gå vår egen väg. Idag, 35 år senare, möter vi 75 000 kunder varje dag i våra 178 varuhus. Både verksamheten och vårt erbjudande utvecklas hela tiden, vilket innebär att arbetet är mycket omväxlande oavsett var i organisationen du arbetar. Rusta är en arbetsplats med högt i tak där det är lätt att göra sin röst hörd. Vi vet att olikheter skapar möjligheter och att mångfald är en central tillgång i vår fortsatta utveckling. Våra medarbetare speglar därför samhället på de marknader där vi är verksamma. Vi är ständigt på jakt efter personer som trivs i denna inkluderande och föränderliga miljö, och som tillsammans med drivna kollegor vill utvecklas med Rusta.
Är du rätt person för att kunna ta Rusta till nästa nivå av medieplanering? Har du engagemanget och kompetensen att forma och effektivisera Rustas mediestrategi? Gör dig redo att ta nästa steg i din karriär som Medieansvarig!
Om rollen
Som Medieansvarig kommer du, tillsammans med Rustas team av kreativa och innovativa marknadsspecialister, att optimera Rustas närvaro i media på bolagets samtliga marknader (Sverige, Norge, Finland och Tyskland). Du har ett avgörande ansvar för Rustas mediestrategi där ditt uppdrag är att optimera och effektivisera Rustas närvaro i media. Det inkluderar att utforma strategier, planera och prioritera insatser samt följa upp resultaten av mediainvesteringar. Du jobbar även med analys av kunddata, där du omvandlar data till agerbara strategiska insikter som stöttar i Rustas medieinvesteringar. I rollen hanterar du både nationella och lokala kampanjer i traditionell och digital media, samt influencermarketing som är en del av Rustas omfattande mediemix. Vidare kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att vara:
- Utforma årsstrategi och planeringsprocess.
- Strategiskt utveckla och säkra Rustas medieplanering.
- Planera, boka och genomföra mediala insatser för säsongs- och kategorisatsningar samt premiärer av nya varuhus.
- Leda och koordinera arbetet med att implementera och utveckla output från auditering i medieköp.
- Säkerställa att insikter och ”best-practice” från olika kategorier/kampanjer delas inom Rusta.
Vem söker vi?
Vi söker en engagerad person som tillfälligt kommer fylla en viktig roll under en föräldraledighet. För att lyckas i rollen tror vi att du är en lösningsorienterad person med hög energi och positiv inställning. Vi ser att du är affärsmässig, kreativ och prestigelös. Du har ett stort kund- och målgruppsfokus och drivs av att se resultat. Du planerar och driver ditt arbete på ett strukturerat och självständigt sätt. Att vara utåtriktad och lägga stor vikt vid att underhålla och bygga nya relationer faller sig naturligt för dig. Vidare kan du hantera komplex information och har en förmåga att utifrån den dra slutsatser, kondensera och kommunicera essensen.
Vidare ser vi att du har:
- Högskoleexamen eller motsvarande.
- 5 -7 års erfarenhet inom strategisk medieplanering.
- Erfarenhet av digital medieplanering och influencersamarbeten.
- Erfarenhet av budgetansvar.
- Flytande kunskaper i svenska och engelska.
- Erfarenhet från både byråsidan och kundsidan, ses som meriterande.
Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.
Arbetsgivare: Rusta
Uppdragslängd: Föräldraledighet 1,5 år, med eventuell chans till förlängning.
Intresserad?
Om detta låter som rätt utmaning för dig, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Denna anställning är en direktrekrytering på Rusta men sköts av Novare Interim & Recruitment. Vid frågor kontakta ansvarig Rekryterare, Louise Eriksson Hellstrand på louise.eriksson-hellstrand@novare.se.
Varmt välkommen med din ansökan!