Valida erbjuder bakgrundskontroller och rådgivande konsultation inom området i syfte att skapa trygga arbetsplatser och affärsrelationer. De hjälper kunder inom näringsliv och myndigheter att utföra behovsanpassade bakgrundskontroller i samband med rekrytering, bolagsförvärv och vid säkerhetsprövningar. Validas personal har bakgrund från både HR och Säkerhet och en gedigen erfarenhet av att hämta in och värdera information, kartlägga risker, samt göra samlade riskbedömningar.
Valida är ett väletablerat företag med gott renommé där deras kunder alltid står i centrum. Vi söker nu dig som vill fortsätta utvecklas inom försäljning och som, med ditt engagemang och driv, kommer att ge både våra befintliga och nya kunder den allra bästa servicen. Låter det intressant? Läs mer om tjänsten och vem vi söker.
Om rollen
På uppdrag av Valida söker vi nu en Account Manager som kommer att arbeta med att skapa nya förutsättningar för affärer och bygga vidare på Validas befintliga kunder. I syfte att skapa en förhöjd säkerhet och bättre arbetsmiljö hos Validas kunder som finns inom Myndigheter och Svenskt näringsliv.
Som Account Manager kommer du att vara ansvarig för försäljning av bakgrundskontroller. Valida erbjuder bakgrundskontroller både vid rekryteringar, affärsrelationer, företagsförvärv och stödjer verksamheter inom Säkerhetsprövning. Din roll innebär att utveckla befintliga kunder och skapa mervärde för dem, samtidigt som du identifierar nya affärsmöjligheter bland potentiella kunder. I ryggen har du Validas starka varumärke som förknippas med hög kvalitet. Du kommer utgå ifrån deras centrala kontor i Stockholm och rapportera till deras CEO.
Vem söker vi?
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker en energisk, nyfiken och kundfokuserad person som trivs med att vara en del av ett team och bolag som tillsammans strävar framåt. Du är en person som motiveras av att bygga starka kundrelationer och har en stark drivkraft för att driva försäljningen framåt. För att lyckas i vår arbetsmiljö är det viktigt att du är resultatorienterad och kan upprätthålla en hög aktivitetsnivå samtidigt som du arbetar strukturerat för att uppnå våra försäljningsmål. Eftersom vi värdesätter ett samarbetsinriktat arbetssätt är det också betydelsefullt att du är prestigelös.
Du tar fullt ansvar för dina kunder och affärer, och du kommunicerar på ett professionellt och tydligt sätt för att bygga starka relationer, både internt och externt. Vi uppskattar rätt inställning gentemot en utmanande och utvecklande roll, och ser gärna att du är en samarbetsvillig lagspelare med stark social kompetens.
Vidare ser vi att du har:
- Erfarenhet av tjänsteförsäljning, meriterande inom risk- eller säkerhetsbranschen.
- Tidigare erfarenhet av anbudsprocesser anses vara meriterande.
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Intresserad?
Denna anställning är en direktrekrytering på Valida men hanteras av Novare Interim & Recruitment. Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare, Louise Eriksson Hellstrand, på louise.eriksson-hellstrand@novare.se. Bakgrundskontroll kommer att genomföras på slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!