Kundo är ett svenskt SaaS-bolag som utvecklar och säljer molntjänster för bättre och effektivare kundservice. De är ett av de 50 största SaaS-bolagen i Sverige med ca 50 anställda i dagsläget. Vi arbetar mot målet att bli Nordens ledande helhetsleverantör av digitala kundservice-produkter. Med vår produkt får våra kunder ett modernt och kraftfullt kundserviceverktyg att samarbeta i för att svara på alla ärenden som de får in. Kundo hjälper till att både effektivisera, förenkla och skapa mer värde av alla kunddialoger. Över 1 miljon konversationer passerar genom våra system varje månad och kundservicepersonal svarar på frågor från tiotusentals människor varje dag i vår produkt. Enkelheten i att använda vår produkt samt den kontinuerliga utvecklingen är högt uppskattad hos kunderna.
Är du redo att vara en central kraft i ett av Sveriges mest lovande tillväxtföretag? Kundo söker nu en entusiastisk Chief Customer Officer (CCO) som kommer att leda oss till nya höjder. I rollen som CCO får du en unik möjlighet att sätta din prägel på hur vi utvecklar kundresan och bygger strategier och utvecklar affärsmöjligheter som tar Kundo till nästa nivå.
Din roll
Som CCO har du mandat att forma vår framtid genom att skapa enastående kundresor och identifiera affärsmöjligheter som leder till ökad tillväxt. Du kommer att vara den som definierar hur vi skapar värde för våra kunder och håller dem engagerade. Dessutom är du ansvarig för att utveckla processer som kommer att stödja vår snabba tillväxt.
Du kommer att ta ledaransvar för vårt Customer Success Team, ett team bestående av ungefär 10 kollegor. Tillsammans med teamet ansvarar du för kundnöjdhet och hur ni utvecklar och växer affären hos de befintliga kunderna. Här finns möjligheten för dig att arbeta med kunder med välkända varumärken som t.ex. Arla, Barncancerfonden, Carlsberg och Apoteket. Som CCO rapporterar du till VD och ingår i ledningsgruppen. Du jobbar även tätt med de andra teamen inom produktutveckling och försäljning.
Din profil
Vi söker en ledare med förmåga att förstå helheten och samtidigt kunna gräva djupt i kundkännedom och affärsmöjligheter. Här är vad vi ser att du har:
- En relevant akademisk examen.
- Minst 10-15 års erfarenhet inom Customer Success/Key Account Management.
- Ledarerfarenhet och förmåga att inspirera och guida ditt team.
- Kompetens och intresse för att arbeta både strategiskt och operativt.
- Utmärkt kommunikationsförmåga på både svenska och engelska.
- Kunskap om kundservice är en bonus.
- Erfarenhet från snabbväxande företag och SaaS-branschen är en extra fördel.
Vad Kundo erbjuder
- En central roll i en av Sveriges mest spännande tillväxtberättelser.
- Möjlighet att påverka och forma företagets framtid genom att fördjupa kundkännedomen och identifiera nya affärsmöjligheter.
- Ett engagerat team och en kultur som värdesätter samarbete och framgång.
- En plats i vår ledningsgrupp där du kan påverka strategiska beslut och driva vår kundfokuserade vision.
Kom med oss på resan och tillsammans skriver vi nästa kapitel i Kundos framgångssaga! Ansök nu! För frågor, vänligen kontakta Kristin Högdahl på kristin.hogdahl@novare.se.
Observera att rollen är placerad på Kundos huvudkontor i Stockholm.