Vår vision är en 100 % hållbar och förnybar energisektor. Vårt mål är att samarbeta med fastighetsägare och, genom tillhandahållande av kvalitativa energitjänster och hållbara energisystem, utveckla våra kunders fastigheter i syfte att nå ett bättre driftnetto och högre fastighetsvärden genom sänkt energikostnad och minskad energiförbrukning. Vi erbjuder två typer av samarbetsformer: Energientreprenad och Energiförvaltning. Oavsett samarbetsform bedriver vi vårt energiarbete enligt processen: Utveckla, Förädla, Förvalta. Processen är utvecklad för att säkerställa vårt helhetsåtagande med ansvar från start till mål för ett projekt, en fastighet eller ett helt fastighetsbestånd. Enstar ingår i Peas Industries, en koncern med fokus på förnybar energi. I koncernen ingår även OX2, Biond, Bonbio samt Utellus. Vi är ett självfinansierat bolag med bas i Stockholm. Vi bedriver samarbeten över hela Sverige.
Enstar söker en Office Manager till sitt huvudkontor i Sickla. Här får du möjlighet att skapa en mer trivsam och effektivare vardag och miljö för företagets anställda samt stötta ledning och övriga avdelningar i det dagliga arbetet. Som Office Manager på Enstar får du en betydande roll i ett bolag som verkar för ett bättre värde och en hållbar planet för kommande generation.
Rollen som Office Manager innefattar att hantera receptionen, koordinera möten och se till att kontoret är välorganiserat, men även att stötta ledningen i system och interna projekt. Men det är också en roll där du kommer att ha en stor betoning på att skapa en kulturell atmosfär som är trivsam för alla på kontoret.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Stödja chefer och medarbetare administrativt och praktiskt inför- och i samband med interna och externa möten (exempelvis rumsbokning, eventuell inköp av fika & lunch)
- Ansvara för post- och budleveranser
- Ansvara för konferenser (förhandlingar, planering och budget)
- Samordna, planera och koordinera för kontorsrelaterade inköp samt skapa processer och ha budgetansvar för dessa kostnader. Det gäller kontorsmaterial, frukt/köksprodukter, blommor, påfyllning, förstahjälpen kit m.m.
- Administrativt stöd till ledningsgrupp
- Vara ytterst ansvarig för kontorsmiljön och se till att det alltid är trevligt, rent, trivsamt, proffsigt och snyggt (särskilt vad avser entré, kök och konferensrum)
- Initiera och projektleda diverse lokalförbättringsprojekt som bland annat kan innefatta tidsplanering, framtagning av projektbudget, val av leverantörer, koordinering av arbete, uppföljning av kostnader i jmf med budget/avtal
- Ansvara för onboarding och offboarding (tillgodose passerkort, teknisk utrustning och förbereda kontorsplatsen)
- Underhålla och administrera interna verksamhetssystem
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och som har en stark passion att vara behjälplig där det behövs. Du är proaktiv och har en service-minded inställning till ditt arbete. Du har också en förmåga att ta egna initiativ och är inte rädd för att föreslå nya idéer för att förbättra arbetsplatsen. Därtill är du välorganiserad och har god förmåga att planera och ligga steget före. Rollen förutsätter att du har goda kommunikationsfärdigheter på såväl svenska som engelska.
Vi erbjuder dig en spännande och dynamisk arbetsmiljö i ett växande bolag inom en framtidsbransch och en möjlighet att vara med och påverka och förbättra arbetsplatsen och arbeta nära ledning.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: heltid och tillsvidare
Placering: Sickla
Vid intresse! Ansök redan idag då urval sker löpande. Vid frågor vänligen kontakta parisa.meidanipour@novare.se. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail.