Cederquist är en av Sveriges främsta affärsjuridiska byråer och erbjuder specialistkompetens inom de flesta affärsjuridiska områden. Vi arbetar på en global marknad och är idag 160 medarbetare, som med utveckling, resultat och glädje i fokus arbetar tillsammans under ett tak på Blasieholmen i Stockholm. Cederquist är en modern och tydligt värderingsstyrd organisation uppbyggd utifrån en true partnership-struktur där beslutsvägarna är korta och effektiva. Detta ger oss de bästa möjligheterna att bygga små och effektiva team anpassade för varje kunds unika förutsättningar och behov.
Har du erfarenhet av rekrytering och employer branding? Är du relationsorienterad, nyfiken och lösningsorienterad med ett starkt eget driv? Vill du vara med och utveckla kandidat- och medarbetarupplevelsen i en dynamisk miljö på en av Sveriges högst rankade advokatbyråer? Då kan rollen som HR & Talent Specialist vara rätt för dig!
Om rollen
Cederquist söker för ett föräldrarvikariat om 12 månader, en motiverad och engagerad HR & Talent Specialist till deras kontor i centrala Stockholm. Som HR & Talent Specialist kommer du att vara Cederquists ansikte utåt gentemot primärt studenter men även andra potentiella talanger. I rollen ansvarar du för hela rekryteringsprocessen samt att utveckla och stärka kandidatupplevelsen. Du kommer även vara delaktig i att planera, genomföra och representera Cederquist på arbetsmarknadsdagar och vid övriga studentaktiviteter såväl internt som externt. Ditt fokus kommer vara att driva och utveckla befintliga processer och du kommer att arbeta nära både chefer och medarbetare på ett konsultativt sätt. Därtill kommer du att vara delaktig i onboarding av nya medarbetare och aktiv vid HR-relaterade projekt. I rollen ingår även administrativa uppgifter och du förväntas hantera alla delar på ett strukturerat, ansvarsfullt och noggrant sätt. Du rapporterar till Head of People and Culture.
Vem söker vi?
Vi tror att du har en akademisk examen inom HR, Business eller annan relevant utbildning. Du har flera års erfarenhet med ansvar för hela rekryteringsprocessen och du har sannolikt projektlett events och har spännande tankar om hur du kan bygga en starkare kandidat- och medarbetarupplevelse. Vidare har du lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska såväl skriftligt som muntligt.
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du är en ”doer” med god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, är flexibel samt trivs i en utvecklande miljö med högt tempo. Du är förtroendegivande, bekväm med att arbeta i en miljö med flera olika stakeholders och du förmedlar energi i din kommunikation med andra.
Övrig information
Start: Omgående
Anställningsform: Konsult via Novare Interim & Recruitment
Placering: Blasieholmen, Stockholm
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! För frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på Novare Interim & Recruitment. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta Louise Eriksson-Hellstrand. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post iom GDPR.