Våra ramavtal

Vi har avtal med över 400 statliga myndigheter runtom i Sverige.

Kammarkollegiet

 

Vill du som myndighet göra avrop på Kammarkollegiets Ramavtal?

Vi är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi dagligen hjälper myndigheter med att hitta rätt kandidater till deras tillfälliga tjänster, på kort tid. Vårt unika arbetssätt innebär att vi kan attrahera starkare kandidater som stannar längre i sina uppdrag – tack vare vårt fokus inom personlig utveckling.

Vi hjälper myndigheter att få in personal under arbetstoppar, vikariat, sjukskrivningar eller organisationsförändringar, på ett enkelt och smidigt sätt. Vi är experter på bemanning inom den statliga sektorn och ser alltid till att bidra med stort kunskapsutbyte till våra myndigheter runtom i Sverige. Vi gör det lätt att göra rätt! På så sätt genereras både tids- och kostnadsbesparingar för våra statliga organisationer samtidigt som vi erbjuder människor värdefulla möjligheter till jobb. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.

 

Är du en avropsberättigad myndighet på Kammarkollegiets ramavtal, tveka inte att nå ut till oss leverantörer när ni är i behov av förstärkning eller rådgivning.

 

Vägledning för dig som myndighet

Vi levererar konsulter till tjänster enligt nedan på ramavtalet:

Administratör
Arkivarie
Controller
Ekonomiassistent
Handläggare
Inköpare
Internservice
Jurist
Kommunikatör
Löneadministratör
Personaladministratör
Projektledare
Receptionist / Växeltelefonist
Redovisningsekonom
Registrator
Upphandlare
Interimschef

 

Kravkatalog på ovan kompetenser hittar du här >>

 

Val av avrop

 

  • Rangordnat avrop

Ett rangordnat avrop kan ni som myndighet göra när ni har behov av att hyra in konsulter inom ramen för kontorstjänster upp till 800 timmar.

Se specifik vägledning här >>

 

  • Förnyad konkurrensutsättning (FKU)

En FKU kan ni som myndighet göra när ni är i behov av att hyra in konsulter inom ramen för kontorstjänster överstigande 800 timmar eller när ni vill lägga till specifika krav för konsulten, med ramavtalet som grund.

Se specifik vägledning här >>

 

  • RFI – När ni som myndighet behöver hjälp inför ett avrop?

Är du som beställare osäker på hur kandidatmarknaden ser ut i dagsläget eller behöver du få tips på hur du attraherar rätt målgrupp utifrån myndighetens kravprofil för tjänsten? Då hjälper vi mer än gärna till med att besvara er RFI (Request for information). Detta är en bra möjlighet för er som myndighet att analysera marknaden innan ett avrop skickas ut.

Du kan läsa mer om RFI:er på upphandlingsmyndighetens hemsida >>

 

Sinfra

 

Lösningar för dig som medlem i Sinfra

Ramavtalen finns sedan tillgängliga för Sinfras medlemmar att avropa från. Novare Bemanning är en upphandlad ramavtalspartner till Sinfra med fokus på bemannings- och interimskonsulter.

 

Vi levererar bemannings och interimskonsulter inom nedan områden:

Administration

Ekonomi

Fastighet och Internservice

HR

IT

Kommunikation

Support

Receptionist och kundtjänstmedarbetare

Tekniker

Interimschef

Specialist

 

För mer information, se nedan länkar:

www.sinfra.se

www.sinfra.se/avropsvagledning-2

www.sinfra.se/ramavtalsomrade/bemanningstjanster

Vill du veta mer? Hör av dig!

Sofia Wänblad

Head of Personnel

FAQ

Här har vi samlat de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret du söker här, tveka inte att höra av dig till oss!

Erbjuder ni både bemanning av konsulter och permanenta rekryteringar?
Vad skiljer Novare Bemanning från andra bemannings- och rekryteringsföretag?
Vilka geografiska områden erbjuder ni era tjänster i?
Hur snabbt kan ni tillhandahålla personal?