Registrator till myndighet i Umeå

Novare Bemanning

Stad

Umeå

Är du registrator och vill få möjligheten att arbeta inom en samhällsviktig organisation? Då har vi rätt möjlighet för dig! Just nu söker vi efter en registrator till en myndighet i Umeå.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget 

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi efter en duktig registrator till en myndighet i Umeå.

Som registrator på myndigheten kommer du att bland annat arbeta med diarieföring, arkivering, daglig posthantering, hantering av e-post och funktionsbrevlådor samt stötta andra avdelning inom myndigheten i frågor kopplade till registratur.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.  

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

  • daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
  • aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
  • kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
  • framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
  • ta fram statistik över pågående och avslutade ärende.

Krav för tjänsten 

  • diplomerad registrator, registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator
  • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina m.fl.)
  • kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators verksamhet och ansvar
  • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.

Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med start senast augusti och pågår tom 2025-12-31. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i Umeå.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-06-11. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Olivia Campbell Lindén på olivia.campbell@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.