Supply Chain Development Leader till OneMed

Novare Interim & Recruitment

Stad

Göteborg

Vill du vara med och utveckla framtidens supply chain och samtidigt bidra till en mer effektiv sjukvård? Hos OneMed får du en nyckelroll i att driva projekt och förändringsarbete som gör verklig skillnad – både för organisationen och för vården i hela Norden.

 

Om OneMed

OneMed Sverige täcker hälso- och sjukvårdens behov när det kommer till medicinskt material, utrustning och beredskap – snabbt, smidigt och med kvalitet. Vi drivs av att förbättra livskvaliteten för alla som är i behov av, eller utför vård. Med våra cirka 400 medarbetare runt om i landet är vi en viktig del av Sveriges vård och beredskap. OneMed är en del av Asker Healthcare Group, en företagsgrupp bestående av mer än 45 bolag i 17 länder som stödjer vårdgivare och patienter och som driver utveckling av Europas hälso- och sjukvård.

Just nu gör vi den största satsningen i vår historia – byggnationen av ett nytt, högautomatiserat distributionscenter på 45 000 kvm i Halvorsäng, Göteborg, i direkt anslutning till Nordens största hamn. Från hösten 2026 kommer anläggningen att successivt tas i drift och skapa helt nya förutsättningar för tillväxt, hållbarhet och robust leveransberedskap. Här samlar vi lager och kontor på ett ställe och skapar en modern och energieffektiv logistikanläggning enligt Miljöbyggnad Guld, rustad med reservkraft för att säkra leveranser även vid längre strömbortfall.

För dig som Supply Chain Development Leader innebär detta en unik möjlighet att vara med och forma framtidens logistiklösningar – från automation och processer till nya arbetssätt och system som kommer att sätta standarden för branschen i många år framåt.

 

Om rollen

Som Supply Chain Development Leader blir du en del av ett dedikerat team på tio personer som utgör OneMeds ”center of excellence” inom supply chain-utveckling. Teamets mål är att skapa effektiva, hållbara och skalbara logistiklösningar som sänker kostnader, förbättrar flöden och stärker OneMeds leveransförmåga till vården.

I rollen får du ett brett ansvar som spänner över hela supply chain – från lager och transport till sourcing och systemstöd. Du leder tvärfunktionella projekt som kan handla om allt från att implementera en ny kund till att utveckla processer för vårt nya högautomatiserade distributionscenter.

Som Supply Chain Development Leader samarbetar du tätt med kollegor inom planering, IT/IS, lager, kundservice, sälj och kategori samt med externa partners som speditörer och systemleverantörer. Rollen innebär därför att du blir en naturlig länk mellan det operativa och det strategiska, där du översätter behov från kunder och verksamhet till effektiva och långsiktiga lösningar.

Rollen rapporterar till Supply Chain Development Manager som ingår i ledningsgrupp för Supply Chain. Placering är Göteborg (Tagene/Halvorsäng).

Ditt fokus blir att:

  • Leda och driva tvärfunktionella projekt, från mindre processförbättringar till stora utvecklingsprojekt.

  • Utveckla och effektivisera system, processer och flöden inom hela supply chain.

  • Koordinera utvecklingsarbete kopplat till OneMeds nya distributionscenter och automation.

  • Bidra till strategiska beslut genom analyser och beslutsunderlag.

 

Vem är du?

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för logistik och som kombinerar analytisk förmåga med ett genuint intresse för människor och utveckling. Du är en naturlig ledare som får andra att vilja följa. Du trivs i komplexa miljöer där du får växla mellan strategi och praktik, och du är nyfiken på teknik och system som kan göra skillnad i vardagen. Samtidigt har du förmågan att se helheten och driva förändringar som skapar verkligt värde för både organisationen och våra kunder i vården.

Som person tar du initiativ och driver frågor framåt, men är samtidigt lyhörd för andras idéer, delar gärna med dig av din kunskap och ser till teamets framgång. Du lyckas genom att samarbeta och bygga förtroende. Du motiveras av att se människor och processer utvecklas och tycker att det är minst lika roligt att skapa delaktighet i ett team som att uppnå konkreta resultat.

Vi tror att du är en person som drivs av att göra skillnad, där ditt arbete faktiskt bidrar till att vården kan använda sina resurser mer effektivt och därmed hjälpa fler patienter.

 

Kvalifikationer

  • Akademisk utbildning inom logistik, teknik eller motsvarande.

  • Erfarenhet från arbete inom Supply Chain/Logistik i en linjeroll och/eller som konsult.

  • Erfarenhet av att leda projekt och driva processutveckling.

  • Förmåga att analysera och omvandla data till affärsmässiga beslut.

  • Intresse för teknik och system kopplade till supply chain.

  • God kommunikativ förmåga och erfarenhet av att samarbeta tvärfunktionellt.

  • Meriterande är erfarenhet av automation av lager och/eller större lager- och logistikprojekt.

 

Ansökan

Låter detta som nästa steg för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Urval sker löpande. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Högdahl på kristin.hogdahl@novare.se.