National Account Manager till Haugen-Gruppen

Novare Interim & Recruitment

Vill du vara med och driva Haugens nästa fas av tillväxt? Motiveras du av att kombinera analys, strategi och försäljning för att ta kommersiella beslut som gör skillnad? Som NAM hos Haugen får du en roll med stort ansvar, möjlighet att påverka affären och vara nyckelpersonen som utvecklar både resultat och relationer.

Om Haugen-Gruppen

Haugen-Gruppen består i Sverige av en organisation om drygt 100 personer. Haugen-Gruppens svenska HQ är idag beläget med de kommersiella funktionerna i Solna, medan lager är beläget i Norrköping. Vår vision är att bli Sveriges bästa distributör, och vi befinner oss mitt i en expansionsresa med fokus på att stärka vår position ytterligare inom svensk dagligvaruhandel.

Hos oss får du möjlighet att arbeta med många starka varumärken och attraktiva produkter för dagens och framtidens kunder och konsumenter. Vi vill vara den naturliga partnern för både varumärkesägare och kunder och genom att kombinera starka partnerskap, innovation och kommersiell drivkraft bygger vi nu nästa fas av vår tillväxt.

Haugen-Gruppen präglas av en familjär stämning med bra arbetsklimat och trevlig atmosfär. Våra värderingar är viktiga för oss och vi lever dem: Entreprenörskap, Flexibilitet, Snabbhet och Gemenskap. På så sätt gör vi skillnad och skapar goda resultat tillsammans. Kort och gott erbjuder vi spännande utmaningar i en dynamisk miljö där du förväntas göra skillnad och vara en aktiv del av vår fortsatta expansionsresa framåt.

Om rollen

I rollen kommer du ha helhetsansvar för våra servicehandelskunder som inkluderar bl.a. Reitan, Privab, Hemmakväll, Preem, OKQ8, Circle K, och Gottebiten. Ditt främsta ansvar är att utveckla dina kunders affärer och vara deras främsta kategoripartner. Tillsammans med kunden driver du tillväxt på ett insiktsfullt och inspirerande sätt för ökad lönsamhet. Du har eget resultatansvar och tar fram och genomför affärsplaner, samt leder aktivitetsplanering, avtalsförhandlingar, sortiments- och kategorisamarbeten. Vidare kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara:

  • Proaktivt bygga och bibehålla starka relationer med befintliga och nya kunder
  • Identifiera och förstå kundbehov för att kunna erbjuda skräddarsydda lösningar
  • Arbeta nära försäljnings- och marknadsteam för att säkerställa att kundens krav uppfylls
  • Upprätthålla noggrann dokumentation av kundinteraktioner och affärsaktiviteter
  • Budget- och resultatansvar för dina kunder

Du är en del av ett ambitiöst säljteam, rapporterar till Sales Director och utgår från Haugens kontor i Solna, Stockholm.

Vem vi söker

För att lyckas i rollen söker vi dig som är analytisk med förmåga att omsätta analys till affärsmässiga och konkreta aktiviteter. Du är proaktiv i ditt arbete och vågar ta initiativ. Det är en fördel om du har en förmåga att fatta snabba beslut och klarar av att arbeta självständigt. Vi värdesätter även ödmjukhet och förmågan att samarbeta med andra, då detta är avgörande för att trivas och lyckas i teamet. Att kunna bygga nya relationer och samarbeta över olika avdelningar är också av stor betydelse för att driva affären framåt och skapa långsiktiga relationer.

Kvalifikationer

  • 1-3 års kommersiell arbetslivserfarenhet
  • Relevant universitetsexamen inom Ekonomi/Marknad är meriterande men inte ett krav
  • Mycket goda kunskaper inom Excel och PowerPoint
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Känner du igen dig? Då ser vi fram emot att få in din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar Haugen-Gruppen med Novare Interim & Recruitment. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Louise Eriksson Hellstrand, louise.eriksson-hellstrand@novare.se.

Stad

Stockholm