Upphandlare på deltid till Kammarkollegiet i Stockholm
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 320 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB
Är du upphandlare med erfarenhet av att genomföra självständiga avrop? Vill du bidra med din kunskap på Sveriges första myndighet? Toppen! Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi efter dig som vill arbeta som upphandlare till Kammarkollegiet i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter en upphandlare till Kammarkollegiet i Stockholm.
Som upphandlare hos myndigheten kommer du bland annat att arbeta självständigt med att handlägga avrop. Du kommer även att arbeta med att förvalta avtalen, diarieföra ärenden och dokumentera ärendet enligt gällande rutiner. I rollen ingår det även att stötta myndigheten vid frågor gällande upphandlingar.
Till denna roll söker vi dig som är ansvarstagande, noggrann och samarbetsvillig. Du har en god känsla för service och trivs i ett arbete där du får bidra med din kunskap.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
– genomföra behovs- och marknadsanalys
– upprätthålla leverantörskontakter och föra dialoger med nya leverantörer ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister)
– hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
– göra självständiga direktupphandlingar och inköp
– göra självständiga upphandlingar samt
– göra självständiga avrop från statliga ramavtal.
Krav för tjänsten
– högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning
minst fyra (4) års arbetslivserfarenhet som upphandlare på myndighet
– goda kunskaper inom LOU/LUF
– goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift
– erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg exempelvis Mercell TendSign.
Meriterande krav för tjänsten
– erfarenhet av avtalsförvaltning
– god vana av avrop genom förnyad konkurrensutsättning, av direktupphandlingar och annonserade upphandlingar
– förmåga att arbeta självständigt och processorienterat.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på deltid, 60% med start 1 februari 2026 och pågår tom 30 juni 2026, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, möjlighet till distansarbete efter överenskommelse.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-12-05. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Stad
Stockholm