Löneadministratör till Försvarets matrielverk i Stockholm
Stad
Stockholm
Rätt materiel för ett starkare försvar:
FMV har ett samhällsuppdrag där myndigheten ser till att svenska soldater, piloter och sjömän har rätt utrustning för att kunna öva och för att i skarpt läge kunna försvara Sverige. FMV upphandlar och utvecklar materiel och tjänster till det svenska försvaret. Målet är att leverera rätt materiel, i tid och till en kostnad som gör att skattemedel används så effektivt som möjligt.
Arbetsgivare: Novare Bemanning
Är du löneadministratör med kunskaper inom reseräkningar? Trivs du i en roll där du får ta ansvar? Då har vi en möjlighet till dig! Toppen! Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi efter dig som vill arbeta med löneadministration på Försvarets materielverk Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter dig som vill arbeta som löneadministratör på Försvarets materielverk Stockholm.
I rollen som ekonomiassistent kommer du att stötta myndigheten i deras arbete. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att granska reseräkningar samt att utbilda och stötta gruppen i gällande regelverk för resor inom staten
Till denna roll söker vi dig som är noggrann och analytisk. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs i en roll där du får ta egna initiativ.
Tjänsten är säkerhetsklassad, och du kan komma att behöva genomgå registerkontroll och eventuell säkerhetsprövning.
Krav för tjänsten
- gymnasium eller likvärdig utbildning
- minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula och Heroma)
- goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.)
- goda kunskaper om kollektivavtal
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid med start snarast efter godkänd säkerhetsprövning och pågår tom 2026-01-31, möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, möjlighet till distansarbete finns.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-11-06. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.