Kommunikatör till Intigritetsskyddsmyndigheten i Stockholm
Stad
Stockholm
Integritetsskydsmyndigheten (IMY) arbetar för att skydda alla personuppgifter, till exempel om hälsa och ekonomi, så att de hanteras korrekt och inte hamnar i orätta händer. Myndigheten arbetar bland annat med att granska och verkställa tillämpningen av dataskyddsreglerna. På myndigheten arbetar idag ca 150 medarbetare. Bland annat jurister, registratorer, informationssäkerhetsspecialister, administrativa handläggare och kommunikatörer. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB
Är du kommunikatör med intresse för webb och sociala kanaler? Har du tidigare erfarenhet av arbete med kommunikationsinsatser? Toppen! Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi efter dig som vill arbeta med kommunikation på Integritetsskyddsmyndigheten i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter en kommunikatör till Integritetsskyddsmyndigheten i Stockholm.
Som kommunikatör hos myndigheten kommer du främst att arbeta med marknadsinriktade insatser. Det innebär bland annat arbete med digitala kanaler, omvärldsbekvaknings samt att planera och genomföra olika aktiviteter.
Till denna roll söker vi dig som är driven, självgående och samarbetsorienterad. Du är trygg i dina kunskaper och har lätt för att ta egna initiativ.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
- planera, genomföra och utvärdera olika externa kommunikationsaktiviteter och kanaler för att sandlåde- och innovationsverksamheten ska nå ut bredare med sin kommunikation
- snabba kommunikationsinsatser som exempelvis ta fram korta budskap, filma med mobilen, skapa presentationer i Powerpoint, ta fram kort, rörligt material i vårt publiceringsprogram Storykit
- arbete med digitala kanaler och sociala medier
- beställa, samordna och driva samarbeten med externa leverantörer, exempelvis formgivare, filmproducenter eller webbyråer
- omvärldsbevaka för att identifiera nya kanaler och kommunikationssätt
- bygga och underhålla nätverk utanför myndigheten för att underlätta spridningen av myndighetens budskap
- publicera, uppdatera och analysera information på extern och intern webbplats
- övrigt vanligt förekommande kommunikationsarbete.
Krav för tjänsten
- högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning
- minst sju (7) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- goda kunskaper om digital kommunikation och sociala medier
- goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign och Photoshop)
- goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver och Sitevision)
- kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
- goda kunskaper i MS Office
Meriterande krav för tjänsten
- minst 10 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- mycket god erfarenhet av att arbeta i en snabbt föränderlig omvärld
- mycket god erfarenhet av att planera och genomföra kommunikationsinsatser på operativ nivå
- mycket goda kunskaper om digital kommunikation
- mycket god erfarenhet av att ta fram budskap och presentationer
- mycket god erfarenhet av att bygga och underhålla nätverk.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid med planerad start 2026-01-14 och pågår i ca 1år, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, distansarbete efter ök.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-11-14. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.