Ekonomiassistent till Tredje AP- Fonden i Stockholm

Stad
Stockholm
Tredje AP-fonden är en statlig myndighet som på flera sätt skiljer sig från andra statliga myndigheter bland annat genom att styras av en särskild lag och genom att inneha en självständig ställning i förhållande till regeringen. Tredje AP-fonden (AP3) är en investerare med uppdrag att – för dagens och morgondagens pensionärer – bidra till en stabil utveckling för det statliga inkomstpensionssystemet. Kapitalet investeras för att kunna generera en hög avkastning över tid. I uppdraget ingår att främja en hållbar samhällsutveckling genom att vara en ansvarsfull ägare och investerare. Arbetsgivare: Novare Bemanning.
Är du ekonomiassistent med goda kunskaper inom leverantörsreskontra? Trivs du i en roll där du får ta ansvar? Då har vi en möjlighet till dig! Nu söker vi en ekonomiassistent till Tredje AP- Fonden i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en ekonomiassistent till en spännande myndighet i Stockholm.
Som ekonomiassistent hos myndigheten kommer du att ansvara för hela processen kring leverantörsreskontran. Ansvaret inkluderar bland annat att inläsning av fakturafiler, kontering och periodisering av fakturor, skicka ut fakturor till attestanter, definitiv bokföra fakturor, skapa fakturabetalningsfiler och lägga in dem för betalning hos banken, läsa in betalningar i form av återrapporteringsfiler från banken.
Till denna roll söker vi dig som arbetar noggrant och strukturerat. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan planera ditt eget arbete. Som person är du samarbetsvillig och kommunikativ med en god känsla för service.
Exempel på dina arbetsuppgifter
- kvartalsvis vidarefakturera vissa kostnader
- följa upp att utställda fakturor betalas
- månatlig avstämning av balanskonton
- deklarera AGI och moms samt göra betalningar till Skatteverket
- övervaka tidrapportering
- sköta kontakten med vår outsourcade löneadministratör samt sammanställa och rapportera avvikelser och förändringar till löneadministratören
- kontrollera löner och lönespecifikationer samt skicka iväg lönefiler
- läsa in lönefiler i bokföringssystemet
- goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt
- vara kontaktperson mot vår pensionsadministratör samt rapportera förändringar i pensionsavtal
- vara administratör och kontaktperson mot vår bank
- ad hoc-frågor, främst rörande fakturor och personalfrågor.
Krav för tjänsten
- gymnasieexamen eller likvärdigt
- minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent med liknande arbetsuppgifter
- goda kunskaper inom bokföring
- god förståelse för löneadministration
- goda kunskaper i engelska, både i tal som skrift
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Meriterande krav för tjänsten
- kunskaper i redovisningssystemet Unit4 Agresso
- relevant utbildning.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid med planerad start den 22 april och pågår tom 31 januari 2026, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, begränsad möjlighet till distansarbete finns.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-03-18. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.