Administratör till statlig myndighet i Stockholm

Novare Bemanning

Stad

Stockholm

Är du administratör med minst tre års arbetslivserfarenhet? Trivs du en roll där du får stötta och ge service? Toppen! Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi efter dig som vill arbeta som administratör på en myndighet i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter en administratör till en centralt belägen myndighet i Stockholm.

Rollen som administratör på myndigheten består av varierande arbetsuppgifter med fokus på att ge stöd och service. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att planera och boka möten och konferenser, registrering i system samt övriga administrativa uppgifter.

Till denna roll söker vi dig som är noggrann och kommunikativ. Du trivs i en roll där du får skapa struktur och ordning. Du har lätt för att samarbeta med andra och har en förmåga att planera ditt egna arbete.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

  • Stödja avdelningschef/gruppchef och övriga medarbetare med kalenderhantering, reseplanering och kommunikation.
  • Planera och arrangera diverse möten och konferenser (inbjudningar, agendor etc.).
  • Registrera reseräkningar och utlägg i vårt lönehanteringssystem Primula.
  • Registrering i interna och externa system.
  • Diverse administrativa uppgifter.
  • Ställa samman presentationer i PowerPoint.
  • Informationssökning.
  • Delta och registrera beslut i myndighetens ärendessystem i samband med kreditkommittéer.
  • Stödja övriga delar av myndigheten vid behov tillsammans med övriga assistenter.

Krav för tjänsten

  • Gymnasium eller likvärdig utbildning
  • Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Meriterande krav för tjänsten

  • Möjlighet att starta uppdraget 19 november

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid med start senast 1 december och pågår tom 2026-06-30, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, distansarbete efter ök..

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-10-20. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.