Serviceinriktad administratör

Public

Stad

Stockholm

Employment level

Tillsvidare

Market

Serviceinriktad administratör

Har du erfarenhet av kundservice och admininstrativt arbete inom offentlig förvaltning? Vill du vara med och skapa samhällsnytta med oss? 
Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt.
 

Om jobbet

Vi söker en serviceinriktad och strukturerad administratör till enheten för kommunikation. I det här jobbet kommer du att arbeta med att ge service via telefon och mejl. Du kommer också arbeta med administrativ handläggning av ärenden som rör digital post i Diggs ärendehanteringssystem. Vidare kommer du arbeta med vår internservice – det vill säga konferens- och resebokningar samt uppgifter kopplade till våra lokaler. 
 
Tillsammans med teamet kommer du även vara med och utveckla interna arbetssätt och processer för Diggs kundmöte. Administrativa arbetsuppgifter såsom diarieföring, posthantering och beställningar ingår. 
 

Om dig

För att lyckas och trivas i den här rollen har du kompetenser, aktuella erfarenheter och kunskaper inom följande områden:
 
Kompetenser
 
Serviceinriktad – Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar
Samarbetsförmåga – Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
Ansvarstagande – Du tar aktivt ansvar, arbetar mot mål, fokuserar på och levererar resultat i prioriteringar, planering och i dina handlingar. Du har lätt för att ställa om och ändra riktning när förutsättingar förändras. Genom din prestigelöshet tar du ditt ansvar och gör det som behöver göras.
Självgående – Du tar ansvar för din uppgift, struturerar själv ditt angrepssätt och driver dina processer vidare.
 
Erfarenheter och kunskaper
  • Flerårig erfarenhet av arbete med kundservice eller annan support, exempelvis med kundrelationer via mejl och telefon.
  • Erfarenhet av administrativ handläggning såsom att till exempel granska och godkänna ansökningar.
  • Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete såsom att skriva checklistor, rutiner och skapa presentationer, inom offentlig förvaltning.
  • Erfarenhet av arbete med registratur och ärendehanteringssystem.
  • Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
  • Erfarenhet av att utveckla och förbättra kundupplevelser och interna arbetssätt.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.
Meriterande erfarenheter och kunskaper:
  • Erfarenhet av frågor av juridisk karaktär.
  • Digital nyfikenhet, dvs. kunskap om/vana av att hantera nya digitala verktyg
Utbildning
Akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
 
När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och medarbetarens behov vilket kan innebära möjlighet att arbeta hemma någon eller några dagar i veckan, men du förväntas vara på kontoret när arbetet kräver det. Placeringsort för den här tjänsten är Sundsvall, resor förekommer men antal kan variera över tid.
 
Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning, med tillträde enligt överenskommelse. 
 
Säkerhet har hög prioritet för oss på Digg. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning.  Det kan även komma att bli aktuellt med beredskapstjänstgöring.  
 

Sök

Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.
 
Sista ansökningsdag är 4 november 2024.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Boija på tel 010 484 73 94. Fackliga kontaktpersoner är Arvid Perbo för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.
Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.