Redovisningsekonom till myndighet
Novare Public
Stad
Stockholm
Employment level
Tillsvidare
Market
Redovisningsekonom
Som Redovisningsekonom på denna myndighet är ditt huvudsakliga uppdrag att stödja organisationens personal med tjänster inom ekonomiområdet. Du hanterar redovisning, kund- och leverantörsreskontran, administrerar förskott och utlägg samt närliggande uppgifter.
Ekonomifunktionens huvuduppdrag är att samordna ekonomisk planering, budgetering och uppföljning av verksamheten. Funktionen delas in i områdena redovisning, lön samt intern styrning och kontroll.
Myndigheten ligger centralt i Stockholm och du rapporterar till myndighetens ekonomichef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som Redovisningsekonom arbetar du med:
· Löpande bokföring.
· Granskning och kontroll av bokföringen.
· Avstämningar och bokslutsarbete.
· Kund och leverantörsreskontra.
· Se till att bokföringen är fullständig, aktuell och korrekt, så att bokslut och rapporter kan ligga till grund för ekonomiska beslut. Boksluten ska färdigställas inom vissa tidsramar.
· Medverka i internutbildning och internrevision.
· Hålla dig uppdaterad på förändringar i gällande regelverk inom ekonomiområdet.
Kvalifikationer:
· Gymnasieekonom, gärna med annan eftergymnasial påbyggnadsutbildning med inriktning mot redovisning.
· Mångårig erfarenhet inom bokföring och redovisning.
· Vana att upprätta bokslut.
· God kunskap om lagar och regler inom redovisningsområdet.
· Goda kunskaper i Excel.
Viktiga personliga egenskaper:
Rollen är självständig och stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. Vi söker dig som har hög integritet, personlig mognad samt är självgående.
Du behöver också ha god samarbetsförmåga samt vara strukturerad, kvalitetsmedveten och initiativtagande.
Tjänsten förutsätter att du jobbar på plats.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Madeleine Fahlberg på madeleine.fahlberg@novare.se
Vi går igenom ansökningar löpande så ansök gärna så snart som möjligt.