Talent Acquisition Assistant till Novare Interim & Recruitment

Interim and Recruitment

Hej! Vad kul att du har hittat hit till oss på Novare Interim & Recruitment! Vi tänkte låna din uppmärksamhet för en stund och berätta lite om livet som Talent Acquisition Assistant hos oss. Just nu söker vi en skarp lagspelare som vill hjälpa oss i vår fortsatta tillväxtsresa.

Vad gör en Talent Acquisition Assistant på Novare Interim & Recruitment?

Vi på Novare Interim & Recruitment fokuserar på två affärsområden – rekrytering och interim. I den här rollen kommer du att ha ett viktigt uppdrag i vår fortsatta utveckling av vår talangförsörjning.

I rollen som Talent Acquisition Assistant kommer du att ha ett tätt samarbete med vårt talent team och stötta i olika delar av rekryteringsprocessen. Teamet arbetar inom alla våra tre affärsområden, HR, Ekonomi & Business Support, och du kommer få möjlighet att supportera vid samtliga områden. Även om arbetet sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och tillväxten framåt.

Dina huvudsakliga uppgifter kommer att inkludera:

  • Kartlägga och skapa professionella relationer med kandidater
  • Matcha de bästa kandidaterna utifrån kundbehov genom urvals- och telefonintervjuer
  • Upprätthålla och uppdatera rekryteringsdokument och vårt ATS-system
  • Referenstagning

Vi söker dig som

  • Studerar inom HR, Beteendevetenskap, Ekonomi eller Service Management och förväntas ta examen som tidigast Juni 2025
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med sourcing av kandidater i olika kanaler, bland annat Linkedin
  • Har tidigare erfarenhet från arbete inom service och kundkontakt där du har fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
  • Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska både i tal och skrift

Vi lägger stor vikt vid din personlighet. För att trivas hos oss är du en positiv lagspelare som rycker in där det behövs och tar stort ansvar för dina egna samt gruppens arbetsuppgifter. Du behöver vara strukturerad och noggrann och trivas med ett periodvis högt arbetstempo. Dessutom bör du ha god systemvana.

Övrig information:

Start: Omgående
Omfattning: Timanställning, ca 2 dagar i veckan, kontorstider.
Placering: Blasieholmsgatan 4b, Kungsträdgården.

Är detta ditt nästa steg i karriären? Självklart! Skicka in din ansökan redan idag via knappen nedan. Denna anställning är en direktrekrytering på Novare Interim & Recruitment. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare, Louise Eriksson Hellstrand, på louise.eriksson-hellstrand@novare.se.

Varmt välkommen med din ansökan!