Interimschef på deltid till myndighet i Linköping

Novare Bemanning

Stad

Linköping

Är du interimschef med god erfarenhet som ledare? Trivs du i en roll där du får ta ansvar och skapa förändring? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi en interimschef på deltid till en myndighet i Linköping.  

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en interimschef till en myndighet i Linköping.

Hos myndigheten kommer du att få axla rollen som interim enhetschef för myndighetens informationscenter. Rollen innebär bland annat att bidra till utveckling av avdelning och se möjligheter till förbättring. Du kommer även att ha personalansvar och arbeta med både strategiska som operativa frågor. Här får du en möjlighet att arbeta i en spännande internationell miljö med flera kontaktytor.

Till denna roll söker vi dig som har en gedigen erfarenhet som chef och ledare med personalansvar. Som person är du serviceinriktad och månar om att skapa en god kultur och arbetsmiljö. Vidare ser vi även att du är lösningsorienterad, driven och noggrann.

Krav för tjänsten

  • chefs-/ledarerfarenhet
  • erfarenhet av att utveckla administrativa rutiner
  • erfarenhet av att leda i förändring
  • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. 

Meriterande krav för tjänsten

  • erfarenhet av att utveckla kundservice
  • erfarenhet och intresse av att utveckla digitala arbetssätt i reception, telefonväxel och/eller ärendehanteringssystem.

Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på deltid 50% med start omgående och pågår initialt i 1 år. Placeringsort är hos myndigheten i Linköping. 

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-01-12. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.