TRIWA (Transforming the Industry of Watches) grundades 2007 av fyra vänner som ville förändra klockindustrin genom att hitta nya distributionskanaler, mer utmanande bildspråk och relevantare produkter, för en generation som inte hade samma behov för klockan som tidsangivare. Genom att hitta inspiration utanför industrin, arbeta med samarbeten och kreativ produktutveckling lyckades de skapa ett starkt varumärke internationellt.
Idag drivs TRIWA från den kreativa studion på Skeppsholmen i centrala Stockholm. Där sker all produktutveckling, e-handel och försäljning. TRIWA har idag två egna butiker och säljer till ca 1000 återförsäljare runt om i världen samt på Tmall genom eget kontor i Kina. TRIWA är dessutom Stockholms tidsangivare med 34 stadsklockor runtom i staden. För mer information se triwa.com.
TRIWA har haft en spännande resa sedan starten 2007. Idag står TRIWA inför samma utmaningar som övrig detaljhandel och behöver hitta rätt väg att navigera in i framtiden. Med anledning av detta söker TRIWA en affärsinriktad VD med starkt driv och engagemang som ska ansvara för att ta fram en ny strategi där stort fokus kommer att ligga på att driva den digitala affären!
I rollen som VD blir ditt uppdrag att säkerställa att TRIWA, med rätt digital affärsmodell och rätt nätverk av distributörer, fokuserar på lönsamhet, effektivisering och tillväxt. Som VD har du det övergripande verksamhetsansvaret för TRIWA, inklusive budget- och personalansvar och rapporterar direkt till styrelsen. Viktigt är att VD kan bidra med inspiration, struktur, lönsamhetsfokus och ett långsiktigt perspektiv på TRIWAs verksamhet. Ett viktigt fokusområde för VD blir att ta ett starkare grepp om den digitala affären och hitta nya vägar till kunden genom digital marknadsföring och e-handel. För rätt person är detta en möjlighet att få arbeta med ett attraktivt varumärke i en spännande bransch under omvälvning och verkligen få vara med och sätta sin egen prägel. Idag har bolaget runt tio anställda i och sitter i ljusa lokaler på Skeppsholmen.
Din bakgrund och profil
- Ca 5-8 års relevant arbetslivserfarenhet, varav minst ett par år inom digital marknadsföring, e-handel och försäljning
- Relevant akademisk bakgrund (t.ex. Civilekonom, Civilingenjör eller motsvarande)
- Gedigen erfarenhet från bolag inom e-handel och god erfarenhet av att utveckla och forma projektplaner och marknadsstrategier
- God förståelse för sortiment och kundbeteenden
- Erfarenhet av att ha skapat och implementerat framgångsrika varumärkesstrategier
- Van att inneha omfattande ekonomiskt ansvar (resultatansvar)
- Prövad som ledare med mycket goda resultat samt van att arbeta med motivation och vardagliga ledarskaps-/personutvecklingsfrågor
- Erfarenhet av att driva en transformationsresa, effektivisering eller turnaround är meriterande
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vi söker dig som är en naturlig, entusiasmerande och inkluderande ledare med passion för business och entreprenörskap. Du har ett starkt intresse och stor kompetens kring digital affärsutveckling och e-handel. Du är strukturerad och analytisk med sinne för siffror och har förmågan att se långsiktigt. Du besitter en strategisk förmåga tillsammans med operationell framdrift och har en entreprenöriell personlighet som sporras av att hitta nya vägar. Slutligen har du förmågan att i en informell kultur med ett litet team kunna skapa tydligt fokus på leverans och affärsresultat samt få alla att sträva mot samma mål.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Magdalena Ihre, magdalena.ihre@novare.se eller Sofia Dippel, sofia.dippel@novare.se. Urval sker löpande så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via e-post med anledning av GDPR.