Intervju med Victoria Appelqvist om första tiden på Tre

Publicerat 2018, 16 april

Novare var förra året med och rekryterade Victoria Appelqvist till tjänsten som Head of Marketing på mobiloperatören Tre. Hon tillträdde i augusti och vi passade på att följa upp med fem snabba frågor till Victoria:

Hur skulle du beskriva din första tid på Tre?
– Min första tid på Tre har varit väldigt rolig, utmanande och intensiv. Tre är en snabbfotad organisation med mycket energi och full fart framåt och det har präglat min tillvaro sedan dag ett.

Vad upplever du har varit de största skillnaderna mot branscher du tidigare verkat inom?
– Den största skillnaden mot tidigare branscher är att telekom i huvudsak är en abonnemangs-affär, med de utmaningar det innebär. Men likheterna är långt större än skillnaderna. Vi verkar i en konkurrensutsatt bransch och mitt ansvar är att förstå kunderna på djupet för att kunna möta och överträffa deras behov bättre än konkurrenterna gör för att på så sätt bidra till affären på såväl kort som lång sikt.

Sett ur ditt perspektiv som Head of Marketing, vilka är de viktigaste utmaningarna för Tre?
– Vi måste fortsätta utmana och vara agila, tydliggöra vår positionering och ligga i framkant vad gäller teknisk utveckling och innovation.

Vilka är de viktigaste trenderna generellt just nu inom marknadsföring och varumärkesutveckling?
– Just nu är det väldigt spännande att följa utvecklingen av AI och Machine Learning, från science fiction till verklighet. Personligen tycker jag frågan om datadriven personalisering och relevans, dvs rätt budskap till rätt målgrupp vid rätt tillfälle i kundresan i rätt kanal, för att maximera ROI och kundnöjdhet är mer aktuellt än någonsin.

Vad är det bästa med ditt jobb?
– Lyxen att få arbeta med ett spännande varumärke i en utmanande bransch, vara omgiven av kompetenta, proffsiga och härliga medarbetare och kollegor och som bonus ha stor lokal frihet i en internationell koncern.

Dela

« »